- Startside
- Kundeservice
- Kjøpsbetingelser
Trenger du hjelp?
Kjøpsvilkår
1. Om kjøpsvilkårene
1.1 Disse kjøpsvilkårene ("kjøpsvilkår") gjelder for alle kjøp du foretar fra Cellbes AS med organisasjonsnummer 974 411 768 ("Cellbes", "oss" eller "vi"). Du aksepterer kjøpsvilkårene i forbindelse med at du gjennomfører et kjøp hos oss.
1.2 Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, kan du kontakte vår kundeservice ved å sende en e-post til kundeservice@cellbes.no eller ved å ringe 22 33 05 10.
2. Bestilling og ordrebekreftelse
2.1 For å gjennomføre et kjøp må du ha rett til å inngå en avtale i henhold til gjeldende lov. Kjøp kan gjennomføres på www.cellbes.no ("nettstedet"), telefon, postordre eller per e-post.
2.2 For å gjennomføre et kjøp hos oss må du være myndig og ha rett til å inngå en avtale i henhold til gjeldende lov.
2.3 Når du har fullført kjøpet, mottar du en automatisk ordrebekreftelse via e-post som bekrefter at vi har mottatt bestillingen din og at en bindende avtale er inngått. Vi anbefaler at du tar vare på ordrebekreftelsen for eventuell fremtidig kontakt med oss etter kjøpet.
3. Pris og produktinformasjon
3.1 Ved kjøp gjelder de prisene som fremgår på kjøpstidspunktet. Alle priser er inkludert gjeldende mva. Prisene inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktavgifter, som er angitt separat.
3.2 Hvis prisen på et produkt eller informasjonen om et produkt er feil, og du innså eller burde ha innsett dette på kjøpstidspunktet, vil ikke prisen eller informasjonen gjelde for kjøpet.
3.3 Vi prøver å gjengi farger og nyanser på produktene våre så nøyaktig som mulig, men vi kan ikke garantere at bilder på nettstedet vårt, i annonser eller markedsføringsmateriell gjengir produktets nøyaktige utseende og egenskaper, for eksempel på grunn av at skjermen kan påvirke fargegjengivelsen.
4. Betaling
4.1 Vi tilbyr ulike betalingsalternativer, og du kan selv velge hvilket betalingsalternativ du vil bruke når du gjennomfører kjøpet på nettstedet. Merk at betalingsalternativene varierer avhengig av om du gjennomfører kjøpet via nettstedet, telefon eller e-post. Hvilke betalingsalternativer som finnes, og hvilke vilkår og eventuelle kostnader som gjelder, fremgår alltid i forbindelse med kjøpet og på nettstedet vårt. Les mer her. Hvis du gjennomfører kjøpet via telefon eller e-post, får du informasjon om betalingsalternativer i forbindelse med kjøpet.
4.2 Avhengig av hvilket betalingsalternativ du velger, kan det påløpe ekstra kostnader. Tilgjengelige betalingsalternativer kan endres over tid.
4.3 Hvis du betaler med faktura eller konto, gjelder våre kredittvilkår. Hvis du handler på nettstedet, vil du i forbindelse med betalingen inngå en separat avtale om betaling med vår betalingstjenesteleverandør. Alle betalingsvilkår finner du her.
5. Frakt og levering
Leveringsalternativer
5.1 Når du handler hos oss, tilbyr vi ulike leveringsalternativer. Leveringsalternativene vi tilbyr vises alltid på nettstedet og før du gjennomfører kjøpet. For aktuelle leveringsalternativer og fullstendig informasjon om disse, se her.
5.2 Avhengig av hvor du bor, kan det være begrensninger i våre leveringsalternativer. Vi leverer for eksempel ikke til mindre øyer eller andre steder som ikke har faste broforbindelser, eller dit globale fraktselskaper normalt ikke leverer. For eventuelle ytterligere begrensninger i leveransen, se her.
Fraktkostnader
5.3 Avhengig av hva du handler og til hvilket beløp, kan det påløpe fraktkostnader. Du finner informasjon om våre aktuelle fraktkostnader her. Hvor stor fraktavgiften er, vises alltid i forbindelse med kjøpet.
Leveringstid
5.4 Forventet leveringstid oppgis alltid i forbindelse med kjøpet.
Uavhentede pakker
5.5 Du er ansvarlig for å motta eller hente leveransen din i henhold til instruksjonene du mottar i forbindelse med bestillingen. Pakker som ikke hentes på postkontor/post i butikk innen den tiden som er angitt i varselet, vil bli sendt tilbake til lageret vårt. Vi har i disse tilfellene rett til å kreve et administrativt gebyr. Du finner informasjon om våre aktuelle kostnader for uavhentede pakker her.
6. Tilbud, rabattkoder og gaver
6.1 Vi kan fra tid til annen tilby kampanjer, rabattkoder, gaver og andre tilbud ("tilbud"). Slike tilbud gjelder bare i den perioden som er angitt i forbindelse med et slikt tilbud og med de vilkårene som er angitt i forbindelse med tilbudet. Tilbudene kan ikke kombineres med andre rabatter, med mindre dette er uttrykkelig angitt.
6.2 Du må oppgi en eventuell kode eller på annen måte aktivere det aktuelle tilbudet før du fullfører kjøpet for å kunne benytte deg av tilbudet. Hvis du returnerer bestilte produkter, kan det bety at du ikke lenger oppfyller vilkårene som gjelder for tilbudet, noe som kan føre til at du må returnere en eventuell gave eller betale for gavens verdi. Vi vil i så fall kontakte deg.
7. Angrerett og åpent kjøp
Angrerett
7.1 Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på vegne av deg, mottar produktet du har kjøpt hos oss. Angreretten innebærer at du har rett til å returnere produktet og få pengene tilbake.
Unntak for enkelte produkter
7.2 Enkelte produkter er unntatt angreretten. Dette gjelder hvis du har brutt forseglingen på produkter som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan returneres.
Verdireduksjon av brukte produkter
7.3 Når du utøver din lovbestemte angrerett på 14 dager, har du rett til å åpne emballasjen og undersøke produktet i den grad det er nødvendig for å vurdere dets karakter, egenskaper og funksjon. Det betyr i utgangspunktet at du har rett til å håndtere og undersøke produktet på samme måte som du kan gjøre i en fysisk butikk.
7.4 Du har rett til å angre kjøpet mot full refusjon i disse tilfellene, hvis du varsler oss innen 14 dager fra den dagen du mottok produktet. Hvis du håndterer produktet i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå dets karakter, egenskaper og funksjon, har vi rett til å trekke fra verditap. Et slikt fradrag gjøres ved å sammenligne produktets verdi ved retur med den opprinnelige verdien ved kjøpet. For å få full refusjon ved angrerett anbefaler vi derfor at du returnerer produktet i original stand og i uforandret originalemballasje.
Åpent kjøp og bytterett
7.5 I tillegg til den lovbestemte angreretten på 14 dager, tilbyr vi åpent kjøp og bytterett i totalt 30 dager fra du har mottatt leveransen. Hvis du ønsker å benytte deg av åpent kjøp og bytteretten etter at den lovbestemte angrefristen på 14 dager er utløpt, kan du gjøre det i opptil 30 dager, forutsatt at produktet er helt ubrukt, i original stand og i originalemballasjen.
Slik angrer du kjøpet eller bruker åpent kjøp
7.6 Hvis du vil benytte deg av angreretten, må du varsle oss innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på vegne av deg, mottar eller henter bestillingen din. Hvis disse 14 dagene er utløpt, kan du i stedet benytte deg av retten til åpent kjøp i opptil 30 dager fra du mottok leveransen. Du kan enkelt gjennomføre returen ved å bruke fraktseddelen som følger med bestillingen, eller ved å kontakte vår kundeservice på e-post kundeservice@cellbes.no, eller ved å ringe 22 33 05 10. Du kan også bruke angreskjemaet som du finner her.
7.7 Etter at du har informert oss om at du ønsker å returnere kjøpet, må du returnere produktet innen 14 dager. Vi anbefaler at du returnerer produktet i samme emballasje som du mottok det i, ettersom du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returforsendelsen som skyldes at du har vært uaktsom, for eksempel ved emballering av produktet.
Returfrakt
7.8 Du betaler selv returfrakten på når du returnerer et kjøp. Kostnaden for returfrakt vil bli trukket fra tilbakebetalingen. Hva kostnaden for returen din er, ser du her.
Tilbakebetaling
7.9 Når du har returnert kjøpet, vil vi refundere beløpet innen 14 dager fra den dagen du informerte oss om at du ønsker å angre kjøpet. Vi vil imidlertid ikke refundere beløpet før vi har mottatt varen, eller før du har vist at du har sendt den til oss. Husk at du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returfrakten som skyldes at du har vært uaktsom.
7.10 Vår tilbakebetaling inkluderer eventuelle fraktkostnader du betalte i forbindelse med kjøpet hvis du returnerer hele bestillingen. Dette gjelder imidlertid bare kostnaden for standardfrakt. Ekstra fraktkostnader som følge av at du har valgt et dyrere fraktalternativ, refunderes ikke.
7.11 Tilbakebetalingen vil bli utført med samme betalingsmåte som du valgte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.
8. Reklamasjon
8.1 Hvis det er en feil på produktet ditt, har du rett til å reklamere på det defekte produktet i samsvar med obligatorisk forbrukervernlovgivning i landet der du har ditt vanlige oppholdssted.
8.2 Hvis du ønsker å reklamere på et produkt, kan du kontakte kundeservice ved å sende en e-post til kundeservice@cellbes.no, eller ved å ringe 22 33 05 10. Vår adresse for klager er Ryssnäsgatan 2, 504 64 Borås, Sweden.
9. Vår forpliktelse
Vi er ikke ansvarlig for skader forårsaket av uforutsette omstendigheter utenfor vår kontroll, for eksempel krig, streik, pandemi eller naturkatastrofer som vi ikke med rimelighet kunne ha forutsett (force majeure). Hvis vi på grunn av force majeure er forhindret i å oppfylle våre forpliktelser i henhold til avtalen eller disse kjøpsvilkårene, har du rett til å trekke deg fra avtalen i samsvar med obligatorisk forbrukerlovgivning.
10. Om disse kjøpsvilkårene
Disse kjøpsvilkårene skal tolkes og anvendes i henhold til svensk lov. Hvis noen bestemmelse i disse kjøpsvilkårene anses som ugyldig eller ikke håndhevbar av en kompetent domstol, myndighet eller alternativ tvisteløsningsorgan, skal resten av den bestemmelsen og alle andre bestemmelser i disse kjøpsvilkårene forbli gyldige og håndhevbare i fullt omfang i samsvar med gjeldende lov. Du har alltid rett til de obligatoriske forbrukerrettighetene som gjelder i landet der du har ditt vanlige oppholdssted. Ingenting i disse kjøpsvilkårene skal tolkes som en begrensning av slike rettigheter.
11. Spørsmål, klager eller tvister
11.1 Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål eller klager angående kjøpet. Du kan enkelt kontakte oss via kontaktopplysningene som er angitt i begynnelsen av disse kjøpsvilkårene.
11.2 Du har rett til å få en eventuell tvist behandlet av et alternativt tvisteløsningsorgan. For å få tilgang til det alternative tvisteløsningsorganet i ditt land, klikk her.
11.3 Du som privatperson har også mulighet til å klage via EUs nettbaserte tvisteløsningsplattform som du finner her.
11.4 Uavhengig av det ovenstående kan eventuelle tvister også avgjøres av enhver kompetent domstol i landet der kunden er bosatt.
_______________________
Kjøpsvilkårene ble fastsatt av Cellbes AS den 2025-01-17.